4 grunner til å ikke kjøpe følgere i sosiale medier!

 
Det er mange som tenker tanken, og i den tid der popularitet er handelsvare så er det enda flere som gjør det. Nå skal jeg imidlertid fortelle deg hvorfor du burde la være, så vil ettertiden vise om du faller for fristelsen eller ikke.

En undersøkelse som ble offentliggjort nå nylig viser at nordmenns tilbøyelighet til å kjøpe seg følgere i sosiale medier er stadig oppadgående og grunnen er ganske enkelt at stadig flere av oss lever av både følgere, og popularitet. Stadig flere drømmer også om å leve ut den ultimate blogger drømmen, og da vet de kommersielle kreftene at det finnes de som vet å bruke hard valuta på kjøp av myke-følgere, eller Zombie følgere som det også heter.

Med kjøpet følger bare et problem. Du blir ikke mer populær av den grunn!

Sannheten er nemlig at de fleste som selger følgere og «likes» i sosiale medier selger følge av døde Zombie kontoer som aldri kan eller vil like det du gjør og det du deler.

 "Om du sjekker hvem dine nye falske følgere ellers følger så har du kundelisten til andre juksekjøpere"

De samme «døde» følgerne vil bli en hemsko den dagen noen faktisk tar seg bryet med å sjekke hvem de er, og da står du der med titusen avkledde juksekontoer, som er kjøpt og betatalt.

Om det ikke er grunn god nok skal du få tre andre gode grunner av meg nedenfor, enjoy!

1. Det vil bli funnet ut at du jukser
2. Følgerne vil aldri kunne «like», eller følge deg på et aktivt sett
3. Du kan ende opp med å sende spam til dine ekte følgere da enkelte «fake» programmer tar kontroll over din Twitter konto
4. Du vil få en lav interaktivitet skåre i den sosiale plattformen fordi dine 100.000 falske følgere aldri liker det du poster.

Så med det sagt! Om du ønsker å bygge en suksessfull blogg eller bare bygge en lojal tilhengerskare i sosiale medier da skal du fokusere mer på godt innhold enn på juksefølge.

- Facebook har selv sagt at de kjenner til 83 millioner falske kontoer i nettsamfunnet! Flere av disse selges som falske følgere.

Om du på veien oppdager at interessen for din nye kanon-blogg ikke er like stor som ventet så er det lov å legge om stilen. Det er både tryggere, rimeligere og bedre enn å kjøpe seg til juksetall.

Leseren er nemlig sjefen!

 

 Følg meg gjerne på min offentlige profil på Facebook her; https://www.facebook.com/kleivenkjellola 

 

 www.kjellolakleiven.no

 

 

 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kjell-Ola Kleiven - Ikke alle blogger kan være rosa

Kjell-Ola Kleiven - Ikke alle blogger kan være rosa

39, Oslo

CEO & Managing Director, Risk Information Group (RIG Nordic & Baltic) Samfunnsengasjert leder og risikomann med sans for det skrevne ord.

Kategorier

Arkiv

hits