Nå stiller vi gutta opp for mødre, søstre, kjærester, venninner og deres Rosa-sløyfe måned

Nå støtter vi gutta opp for mødre, søstre, venninner og deres Rosa-sløyfe måned.

Den anerkjente Rosa sløyfekampanjen har i år laget en sløyfe i samarbeid med den velrennomerte smykkedesigneren Camilla Prytz. Selv elsker jeg sløyfen og bærer den stolt på jakkeslaget. Det er nemlig lov for oss gutta å stille opp for kvinnene en måned før vi selv skal la Movember barten gro, for menns helse og prostatakreft.

Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner og rammer 3000 kvinner hvert år. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet.

Takket vært forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. I følge Kreftregisteret lever nesten 90 prosent av alle kvinner som får brystkreft fem år etter at de fikk diagnosen.
I 2012 døde 645 kvinner av brystkreft. 
At overlevelsen ved brystkreft øker, har sammenheng med forbedrede metoder for utredning og behandling, i tillegg til tidligere diagnose grunnet mammografiscreening. Det er også jobbet mye med bevissthet hos kvinner, slik at når man får en forandring i brystet, går man til legen tidligere.
Om du som meg ønsker å stille opp for kvinner og deres rosa sløyfe kampanje, så er den lille diskre Pin-sløyfen til Camilla Prytz det perfekt stedet å starte. Den er utformet på et sett som gjør den like godt egnet for menn som kvinner, og den koster ikke mer enn at vi alle har mulighet til å plukke opp.

Neste år er det kunstneren Nico Widerberg som designer den rosa sløyfen.

Min pin er på jakkeslaget, hvor er din?

Kjære kvinner lykke til med årets kampanje. Vi gutta støtter dere opp ved synlighet på jakkeslaget.

Følg meg gjerne på Facebook her; https://www.facebook.com/kleivenkjellola

Selv Maximilian på fem måneder har forstått at dette er viktig. (Foto Jennifer Moi)

Les mer på www.Kreftforeningen.no



www.kjellolakleiven.no

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kjell-Ola Kleiven - Ikke alle blogger kan være rosa

Kjell-Ola Kleiven - Ikke alle blogger kan være rosa

39, Oslo

CEO & Managing Director, Risk Information Group (RIG Nordic & Baltic) Samfunnsengasjert leder og risikomann med sans for det skrevne ord.

Kategorier

Arkiv

hits